20.11.2025 | 12:48

З початку року до Державної служби зайнятості за допомогою звернулися більше 570 тисяч осіб, із яких близько 320 тисяч отримали статус безробітного. Кожен із них приходить до кар’єрних радників з бажанням знайти роботу мрії.

Проте, далеко не всі розуміють, до яких саме вакансій та перспектив у працевлаштуванні вони прагнуть. Саме тому Служба зайнятості постійно проводить для своїх клієнтів різноманітні заходи для допомоги у пошуку роботи, виборі професії, яка відповідає їхнім інтересам і здібностям та водночас є затребуваною на ринку праці.

З початку цього року у центрах зайнятості країни вже проведено майже 60 тисяч профорієнтаційних групових заходів.

Серед них найпопулярнішими є п’ять напрямків. 

1. Інформаційні семінари із загальних питань зайнятості проводили в різних куточках України 16 тисяч разів і їх відвідали майже 140 тисяч клієнтів Служби зайнятості. Головним завданням таких заходів є пояснити, який сьогодні ринок праці, кого він потребує та чого очікують роботодавці від кандидатів, які основні небезпеки неофіційного працевлаштування, а також розповісти про головні сервіси, які держава надає шукачам роботи та безробітним. Основний акцент під час таких зустрічей робиться на знайомстві з ринком праці та послугами служби зайнятості. 

Найчастіше семінари із питань зайнятості проводилися на Дніпропетровщині та Харківщині. 

2. Другим найпопулярнішим профорієнтаційним заходом став тренінг з техніки пошуку роботи, спрямований на підвищення конкурентоспроможності безробітних на ринку праці. Під час занять учасники опановують практичні інструменти самопрезентації — вчаться складати ефективне резюме, готуються до співбесіди з роботодавцем, визначають власні сильні сторони та формують чітке розуміння вимог сучасного ринку праці.

Особлива увага приділяється розвитку навичок комунікації, впевненості у собі та умінню позиціонувати власний досвід і компетенції. Такий формат роботи допомагає учасникам не лише знайти роботу швидше, а й більш усвідомлено планувати подальші кроки професійного розвитку. Майже 12 тисяч таких тренінгів відвідали біля 100 тисяч шукачів роботи. Найбільше таких заходів проведено в Дніпропетровській та Одеській областях.

3. Третім найпопулярнішим напрямом був цикл семінарів з основ підприємницької діяльності: «Генеруй бізнес-ідею та розпочни свій бізнес»,  «Кредитування бізнесу», «Бізнес планування».  

Таке навчання провели майже 3,3 тисяч разів для 28 тисяч клієнтів Служби зайнятості. Головним завданням таких зустрічей є показати, яким чином можна віднайти цікаву ідею для бізнесу, як отримати інформацію щодо методів генерації та оцінки своїх запитів,  на реальних прикладах показати основи планування та ведення власної справи. Метою заходів є формування позитивної мотивації до змін власного професійного життя, зміни стереотипів щодо підприємництва, інформування про переваги та ризики започаткування власної справи, ознайомлення з грантовими програмами. Такі семінари найактивніше  проводили на Одещині та Житомирщині. 

4. Наступним по затребуваності є тренінг «Базовий курс самодопомоги та первинної підтримки у кризових ситуаціях». Під час тренінгу учасників навчають базових навичок самодопомоги, знайомлять з інструментами, які допоможуть дбати про внутрішній стан, формують культуру піклування про власне ментальне здоров’я. Його метою є підвищення стресостійкості та формування в учасників навичок саморегуляції у складних життєвих обставинах. Завдяки тренінгу учасники стають більш готовими до подолання труднощів, пов’язаних із втратою роботи, зміною життєвих обставин або професійною переорієнтацією.  Найактивніше в цій сфері працювали спеціалісти Житомирської, Дніпропетровської та Рівненської обласних служб зайнятості. 

5. Останнім у п’ятірці заходом була презентація послуг з професійного навчання. Такі зустрічі дозволяють краще розуміти переваги в отриманні сучасних знань. Деякі галузі настільки швидко розвиваються, що перенавчання на них стають актуальними менш, як за рік. Під час таких презентацій працівники центрів зайнятості розповідають про реальні переваги професійного навчання, умови його проходження та наголошують на перспективах працевлаштування за отриманою новою професією. Разом з тим знайомлять учасників з Центрами професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості та їх програмами навчання. Загалом в країні проведено більше 3,2 тисяч таких презентацій для майже 26 тисяч людей.

Найчастіше презентували такі послуги Служби зайнятості в Одеській області. 

Проте, окрім таких семінарів, тренінгів, Служба зайнятості пропонує тренінг з розвитку м’яких навичок, побудови кар’єри, професіографічну екскурсію, цільові семінари для внутрішньо переміщених осіб, ветеранів, молоді та багато інших. Якщо вам цікаві подібні курси, звертайтеся до найближчого центру зайнятості.