Ми живемо в епоху, коли стрімкий розвиток таких технологій, як штучний інтелект, роботи, нанотехнології, 3D-друк, впливають на вимоги до знань та вмінь робочої сили.
Вже через 5 років ми зможемо побачити зміну більше 35% робочих навичок, наявних у сучасних людей, - йдеться в доповіді Всесвітнього економічного форуму Future of Jobs.
Щоб досягти успіху в професійному житті, доведеться опанувати нові навички.
Цей список ще цікавий, тим що показує значні тенденції у розвитку людини, суспільства і культури.
Докладніше про кожен з десяти пунктів ТОР-10 навичок 2020 року:
1. Комплексне багаторівневе рішення проблем (Complex problem solving)
Це означає, що людина здатна бачити сутність проблем і розбиратися з причиною, а не з наслідком. Припустимо, приходить дама до лікаря і каже: «Хочу схуднути». А лікар такий почухав голову і каже: «Ну перестаньте їсти солодке». А там насправді проблема зовсім не в солодкому, а в ендокринній системі, режимі дня, психологічні проблеми в сім'ї і так далі. Загалом, цілий комплекс. Так ось, найбільш затребуваними будуть ті фахівці, які будуть володіти системним, цілісним підходом до вирішення будь-яких проблем, будуть знати, на що ще звернути увагу, крім самого явного.
2. Критичне мислення (Critical thinking)
Це такий спосіб мислення, при якому людина ставить під сумнів інформацію, що надходить зовні й навіть власні переконання. Це дуже корисна навичка, тому що питання «Чи може, все працює зовсім не так, як ми припускаємо?» Допомагає розвитку.
3. Креативність в широкому сенсі (Creativity)
Творче початок - це здатність бачити те, чого ще немає. Коли Мікеланджело запитали, як він створив статую Давида, скульптор відповів: «Я побачив ангела в шматку мармуру, і мені захотілося звільнити його».
4. Уміння управляти людьми (People management)
Управління людьми - це складна наука про те, як лідерам приймати головні рішення. Не просто про підлеглих, а про Людей. Як мотивувати співробітників так, щоб вони бігли підтюпцем на роботу, а не з роботи? Як не помилитися в людині, приймаючи його на роботу, підвищувати тих, хто цього заслуговує? Як залагоджувати конфлікти всередині команди? Знати відповіді на всі ці питання - і значить володіти people management.
5. Взаємодія з людьми (Coordinating with others)
Це, мабуть, зрозуміло. Аскетичність може шкодити бізнесу. Якщо ви бізнес-власник, якому важко спілкуватися з людьми, потрібно найняти того, хто вміє налагодити контакт будь з ким.
6. Емоційний інтелект (Emotional intelligence)
У 1995 році американський психолог Деніел Гоулман опублікував книгу «Емоційний інтелект», яка підірвала книжковий ринок і стала бестселером (хоча насправді теорія ЕІ з'явилася набагато раніше). Зараз під емоційним інтелектом розуміється здатність розуміти емоції, наміри і мотивацію інших людей і свої власні, а також уміння управляти своїми емоціями та емоціями інших людей.
7. Формування власної думки та прийняття рішень (Judgment and decision-making)
На цьому теж не будемо зупинятися - тут все ясно. Чи хочеш, чи вмієш - нікому не буде цікаво. Неодмінно потрібно буде формулювати свою думку і приймати рішення. Самостійність у всьому.
8. Клієнтоорієнтованість (Service orientation)
Судячи з прогнозів, сфера послуг в світі буде тільки зростати, а хороший сервіс завжди на вагу золота. Приємно, що українські компанії це розуміють і працюють над культурою сервісу, незалежно на кого орієнтований їх продукт - на бізнес або кінцевого споживача. Але майданчик для розвитку ще повністю не опановано, є куди рости.
9. Навички ведення перемовин (Negotiation)
Уміння ясно висловлюватися, бути переконливим – трендова навичка. Найприємніше, що з практикою її опанувати може кожен.
10. Гнучкість розуму (Cognitive flexibility)
Когнітивна гнучкість - це здатність розуму швидко перемикатися з однієї думки на іншу, а також обмірковувати кілька речей одночасно.
Тож, якщо не знаєте, що вивчати, то вивчайте людей і їхні потреби, а також тренуйте свій мозок для складних когнітивних завдань. Здається, це здорово! Нарешті приходить час, коли сам Людина, його емоції, мотивації і розвиток стає головним в нашому світі.