Отже, Ви приступили до нової роботи, але це ще не означає, що Ви на ній закріпилися. Ви можете дуже швидко втратити її, якщо з самого початку справите погане враження. Роботодавцю важливо переконатися, як в здатності працівника виконувати роботу, так і в його бажанні, в його готовності це робити. А це не одне і те ж. Так ось, раз Вас взяли на роботу, значить, Вас визнали здатним виконувати необхідні завдання. Тепер Вам необхідно продемонструвати свою готовність, своє бажання працювати. Дуже важливо зробити це відразу.

Перший час на новій роботі (як правило, три-шість місяців) є випробувальним терміном, навіть якщо це і не передбачено формально. За цей період формується думка про вас як про людину і як про професіонала. Для того, щоб успішно закріпитися на новій роботі необхідно сумлінно і професійно виконувати свої посадові обов'язки. Але якщо ви хочете, щоб ваша нова робота стала сходинкою кар'єри необхідно, щоб вас помітили і особливо виділили серед інших співробітників, отже, без прояву творчості тут не обійтися.

Яка б форма трудових відносин не була встановлена ​​між вами і роботодавцем, слід пам'ятати, в умовах ринкової економіки необхідно бути психологічно готовим до можливої ​​зміни робочого місця.

Що робити, як поводитися, прийшовши на роботу? Повністю готових рецептів не існує. Вирішувати, що і з якими пріоритетами робити, доведеться кожному самостійно. Але існує ряд загальноприйнятих прийомів, які можуть виявитися корисними в досягненні успіху:

  • Пам'ятайте, що випробувального терміну найчастіше виявляється цілком достатньо, щоб продемонструвати оточуючим свої можливості і зрозуміти самому, чи відповідає обрана робота мінімальній (максимальній) кількості вимог, які ви до неї пред'являєте. Мінімум півроку буде потрібно для того, щоб правильно зорієнтуватися, передчасні поспішні рішення можуть призвести до незворотних наслідків.
  • Ви прийшли в новій колектив і, якщо це не знову створюване підприємство, то там вже існують вироблений стиль взаємин, тобто норми поведінки. Нерозуміння або небажання дотримуватися їх є основною причиною "відторгнення" такого співробітника колективом. Ваше завдання - вписати в колектив, стати в ньому своїм. Не привертайте до себе надмірної уваги з самого початку. Починайте спокійно, але не будьте занадто пасивні: під лежачий камінь вода не тече.
  • Перший час будьте готові до того, що увага до вас буде підвищена, тому народна мудрість "по одягу зустрічають" тут якраз доречна. Найдоцільніше в перший час не виділятися ні в гіршу, ні в кращу сторону. Це відноситься і до манери тримати себе.
  • Приділяйте увагу оточуючим, так як встановлення хороших взаємин не менш важливо, ніж якість вашої роботи. Дотримуйтесь субординацію відповідно до свого місця в ієрархічній структурі. Для будь-якого спілкування вибирайте відповідний тон, час і місце (для того, щоб навчитися цьому, поспостерігайте за колегами). Намагайтеся не брати участь в конфлікті.
  • Вивчіть організаційну структуру, познайомтеся з основними підрозділами і потрібними людьми. Спробуйте розібратися, як і ким приймаються рішення.
  • Слід чітко знати цілі і завдання вашого підрозділу і вашого начальника. Намагайтеся все робити з урахуванням цих цілей. Намагатися змінити сформований порядок речей можна тільки після того, як повністю в ньому розберетеся.
  • Не соромтеся звертатися за порадою. Згадаймо думку Н. Макіавеллі про те, що ми любимо не того, хто робить добре нам, а того, кого облагодіяли ми самі. Надаючи людям не складну для них можливість допомогти вам, ви завойовуєте їх симпатії.
  • Не забувайте стару, але вічну, як мир, мудрість: "Ніщо не цінується так дорого і не дається так легко, як ввічливість". При цьому варто розрізняти чергову ввічливість і ввічливість, що йде від душі. Щирість розташування до людей, невдаваний інтерес, доброта, чуйність - безвідмовний засіб завоювати прихильність. Витрачені вами якості окупаються сторицею і мають величезну притягальну силу.
  • Є дуже надійний і багаторазово перевірений шлях для новачка: постарайтеся знайти собі неформального наставника і з його допомогою вирішуйте виникаючі завдання.

Давайте для різноманітності спробуємо подивитися на зворотній бік - як не треба чинити, щоб не перешкодити своєму успішному закріпленню на новій роботі.

Можливі перешкоди для закріплення на робочому місці:

  • Невміння управляти собою.
  • Відсутність ціннісних орієнтацій.
  • Смутні особисті цілі.
  • Небажання займатися саморозвитком.
  • Недостатнє розуміння праці колег.
  • Погані організаторські здібності.
  • Низька здатність до навчання.
  • Труднощі входження в колектив.

Якщо ви припускаєте, що страждаєте одним з перерахованих вище недоліків, то ніколи не пізно позбутися від нього. Головне - зрозуміти, чого Ви хочете, і приймати адекватне ситуації рішення.

І на завершення: як би не було важко адаптуватися на робочому місці, які б перешкоди вам не довелося долати, пам'ятайте, якщо робота відповідає вашим нахилам, професійним навичкам і вмінням, подолання труднощів - це тимчасове явище, всі ваші подальші професійні успіхи залежать тільки від вас.

І нехай вашим девізом на цей час стане фраза: "Шлях подолає той, хто іде".