Поради: як поводитися на новій роботі в перший день

Ви отримали нову роботу? Вітаємо! Тепер, швидше за все, ви захочете справити позитивне враження на вашого нового начальника і колег. Перший робочий день на новому місці та перші знайомства відіграють важливу роль. Вони можуть задати тон вашому подальшому спілкуванню зі співробітниками компанії і сформувати стійку думку про вас. Другого першого враження не буває. Тому важливо підготуватися до першої появи на робочому місці і знайомства з колегами.

Зустрічають по одягу

Так, ця приказка тут доречна й актуальна. Подумайте заздалегідь, у чому підете на нову роботу. Нехай ваш look буде доречним. Як варіант, можна зайти на сайт або соцмережу компанії-роботодавця і подивитися корпоративні фото. Також про дрес-код ви можете запитати у співробітників HR-відділу. У будь-якому разі завжди пам'ятайте: не буває «занадто по-діловому». І навіть якщо вам сказали, що повсякденний стиль кежуал – це нормально, все ж одягніть поверх футболки сорочку. Ви завжди зможете її зняти. І нехай на ваших джинсах не буде дірок.

Прибути завчасно

За 10-15 хвилин до початку робочого дня – те, що треба. Для цього продумайте маршрут до офісу напередодні ввечері. Беріть до уваги додатковий час на очікування громадського транспорту, можливі «тягучки» і «пробки», заправку автомобіля тощо.

Будьте доброзичливі

Доброзичливість – один з кращих способів справити гарне враження. Ваші нові колеги, ймовірно, попросять вас розповісти про себе. Підготуйте 30-секундний спітч, але після нього змістіть фокус з себе. Дізнайтеся і про них. Запитайте, чим вони займаються і що їм подобається. При цьому мило усміхайтеся та зацікавлено кивайте. Приготуйтеся не жартувати і не обговорювати теми, що стосуються расової приналежності, статі, віку або релігії. Це дуже особисте. Навіть якщо ви нормально ставитеся до обговорення цих тем, багато інших людей можуть відчувати себе при цьому ніяково. Також не піддавайтеся спокусі «підглядати» в особисте життя колег. Можливо, в майбутньому ви подружитеся і тоді запитання про особисте не буде таким грубим і недоречним, як при першому знайомстві.

Якщо можна, запам'ятайте імена

Швидше за все, ви зустрінете багато людей протягом вашого першого дня. Запам'ятовувати імена для одних – легко, а для інших – справжній стрес. Коли ви знайомитеся з кимось новим, намагайтеся не зосереджуватися на одязі або зачісці, замість цього будьте уважні до слів. Коли колега скаже своє ім'я, повторіть його про себе кілька разів. І немає нічого поганого в тому, що ви запишете цю інформацію в блокнот. Звісно, спочатку, користуючись статусом «новачка», ви можете перепитувати. Але знайте, звертання до людини по імені робить вас ближче до неї. Це говорить про те, що вас зацікавила особистість і ви запам'ятали ім'я.

 

Дізнайтеся, з ким ви працюватимете найбільше

 

Коли будете зустрічатися з людьми протягом першого дня, постарайтеся зрозуміти, хто стане частиною вашого повсякденного життя в компанії. Потім докладіть додаткових зусиль, щоб дізнатися про тих, з ким ви будете тісно співпрацювати. Ставте запитання, аби переконатися, що ви точно знаєте, що вони роблять, і як їхні трудові функції пов'язані з вашими. Роблячи це, ви можете одразу усунути незграбні помилки в роботі.

Не просіть робити вашу роботу за вас

Зрозуміло, що вам може знадобитися допомога, і звернення до колег за допомогою або просто для відповіді на запитання може бути цілком прийнятним. Але немає більш швидкого способу нажити ворогів, ніж очікувати, що нові колеги зроблять вашу роботу за вас. Просіть про допомогу, якщо вам це потрібно, але включіть всі свої здібності й доведіть, що ви можете зробити роботу самостійно.

Погоджуйтеся на обід з колегами

Якщо вам пощастить, ваш начальник або інші співробітники запропонують вам пообідати. Не роздумуючи погоджуйтеся, навіть якщо взяли з собою кілька бутербродів. Обід – відмінна можливість поспілкуватися в більш невимушеній обстановці. Ви дізнаєтеся більше про компанію і людей, з якими будете співпрацювати. Але якщо раптом розмова перейде в бік службових пліток, не вступайте в обговорення.

 

Занадто багато особистих дзвінків – погано

 

А в перший робочий день – дуже погано. Пам'ятайте, ваш новий роботодавець не платить за те, щоб ви розмовляли з подругою або навіть з нянею ваших дітей. Якщо друзі або члени сім'ї схильні часто і без особливого приводу телефонувати вам у робочий час, попросіть їх так не робити. Встановіть чіткий час для дзвінків, наприклад, в обідню перерву, за винятком надзвичайних ситуацій.

І наостанок – будьте самі собою

Не грайте і не вдавайте. Правда рано чи пізно візьме гору. Чесність і відкритість до людей, яких ви зустрінете в перший день, можуть послужити запорукою до комфортної трудової діяльності на довгі роки.