Маркетолог займається вивченням ринків, смаків і переваг покупців, поточних і майбутніх трендів.
Сьогодні переважна більшість великих компаній користуються послугами маркетологів, які ретельно вивчають потреби покупців у певній галузі. Існують різні підходи аналізу ринку, моніторинг конкурентів, опитування цільової аудиторії та ін. На основі отриманої інформації спеціаліст робить прогноз і розробляє майбутню стратегію компанії.
Будь-яка організація, яка займається продажем товарів або послуг, користується послугами маркетологів, якщо керівництво зацікавлене в збільшенні попиту. Розвиток сучасних технологій ще більш популяризувало професію маркетолог. Аналіз цільової аудиторії в сегменті Інтернету став незмінним напрямком роботи консалтингових компаній, які займаються дослідженням тенденцій у певній галузі.
Професія маркетолог передбачає чимало обов’язків, особливо, якщо мова йде про великі компанії. У подібній ситуації формується PR – відділ, куди входять аналітики, продукт-менеджера, бренд-менеджера, event – менеджера. Всі вони займаються певною ділянкою роботи, головна мета якої – збір і аналіз інформації, підготовка рекламної компанії для створення привабливого іміджу продукту.
Обов’язки маркетолога
- моніторинг поточної ситуації на ринку, створення стратегії на основі отриманих даних;
- робота над привабливістю і впізнаваністю бренду;
- координація створення ефективної рекламної компанії;
- ефективність реалізації товару в певній торговій точці;
- розміщення рекламних матеріалів в Інтернет - виданнях, на телебаченні та друкованих ЗМІ, участь у форумах і виставках.
Досвідчені фахівці необхідні на будь-якій стадії розвитку компанії. Останнім часом професія маркетолог стала популярною не тільки в якості штатної одиниці в організації, але і серед нових консалтингових компаній, які займаються дослідженнями ринку за індивідуальним замовленням. Робота в маркетингових компаніях не завжди постійна, найчастіше штат співробітників набирається для виконання окремого проекту. Оплата праці в цьому випадку перевищує гонорар штатного фахівця в кілька разів. Розраховувати на участь у великих проектах можуть лише висококваліфіковані фахівці, які мають як теоретичний, так і практичний досвід дослідження.
Заробітна плата маркетолога
Заробітна плата маркетолога залежіть від регіону і масштабів дослідження. У невеликих організаціях починаючому спеціалісту можуть запропонувати місячний оклад на рівні 300-500 доларів, в великих компаніях і банках заробітна плата коливається в районі 700-900 доларів. У зарубіжних консалтингових компаніях готові запропонувати гонорар від 2000 доларів, але тут працюють фахівці екстра-класу з високим рівнем знання іноземних мов.
Переваги та недоліки професії маркетолог
Переваги
- у найближчі кілька років попит на досвідчених спеціалістів буде неухильно зростати;
- висока перспективність професії;
- підходяща робота для активних та креативних людей: постійне спілкування, знайомство з новими людьми, відвідування заходів.
Недоліки
- випускнику Вузу важко знайти роботу за фахом;
- маркетолог повинен не тільки досліджувати ринок та вносити пропозиції, але й займатися впровадженням нових ідей в життя;
- під виглядом офіційного працевлаштування деякі компанії просувають роботу в сфері мережевого маркетингу.
Професія маркетолог передбачає наявність великих знань, не тільки маркетингу, але і в економіці, менеджменті, психології. Відкриті вакансії , як правило закриваються протягом 3-4 тижнів, але практика показує, що досвідчених фахівців в 2 рази менше ніж вакансій.