Маркетолог займається вивченням ринків, смаків і переваг покупців, поточних і майбутніх трендів.

Сьогодні переважна більшість великих компаній користуються  послугами маркетологів, які ретельно вивчають потреби покупців у певній галузі. Існують різні підходи аналізу ринку, моніторинг конкурентів, опитування цільової аудиторії та ін. На основі отриманої інформації спеціаліст робить прогноз  і розробляє майбутню стратегію компанії.

Будь-яка організація, яка займається продажем товарів або послуг, користується послугами маркетологів, якщо керівництво зацікавлене в збільшенні попиту. Розвиток сучасних технологій ще більш популяризувало професію маркетолог. Аналіз цільової аудиторії в сегменті Інтернету став незмінним напрямком роботи консалтингових компаній, які займаються дослідженням тенденцій  у певній галузі.

Професія маркетолог передбачає чимало обов’язків, особливо, якщо мова йде про великі компанії. У подібній ситуації формується PR – відділ, куди входять аналітики, продукт-менеджера, бренд-менеджера, event – менеджера. Всі вони займаються певною ділянкою роботи, головна мета якої – збір і аналіз інформації, підготовка рекламної компанії для створення привабливого іміджу продукту.

Обов’язки маркетолога

  • моніторинг поточної ситуації на ринку, створення стратегії на основі отриманих даних;
  • робота над привабливістю і впізнаваністю бренду;
  • координація створення  ефективної  рекламної компанії;
  • ефективність реалізації товару  в певній торговій точці;
  • розміщення рекламних матеріалів  в Інтернет - виданнях, на телебаченні та друкованих ЗМІ, участь у форумах і виставках.

Досвідчені фахівці необхідні на будь-якій стадії розвитку компанії. Останнім часом професія маркетолог стала популярною не тільки в якості штатної одиниці в організації, але і серед нових консалтингових компаній, які займаються дослідженнями ринку за індивідуальним замовленням. Робота в маркетингових компаніях не завжди постійна, найчастіше штат співробітників набирається для виконання окремого проекту. Оплата праці в цьому випадку  перевищує гонорар штатного фахівця в кілька разів. Розраховувати на участь у великих проектах можуть лише висококваліфіковані фахівці, які мають як теоретичний, так і практичний досвід дослідження.

Заробітна плата  маркетолога

Заробітна плата  маркетолога залежіть від регіону і масштабів дослідження. У невеликих організаціях  починаючому спеціалісту можуть запропонувати місячний оклад на рівні 300-500 доларів, в великих компаніях і банках заробітна плата коливається в районі 700-900 доларів. У зарубіжних консалтингових компаніях готові запропонувати гонорар від 2000 доларів, але тут працюють фахівці екстра-класу з високим рівнем знання іноземних мов.

Переваги та недоліки професії маркетолог

Переваги

  • у  найближчі кілька років попит на досвідчених спеціалістів буде неухильно зростати;
  • висока перспективність професії;
  • підходяща робота для активних та креативних людей: постійне спілкування, знайомство з новими людьми, відвідування заходів.

Недоліки

  • випускнику  Вузу важко знайти роботу за фахом;
  • маркетолог повинен не тільки досліджувати ринок та вносити пропозиції, але й займатися впровадженням нових ідей в життя;
  • під виглядом офіційного  працевлаштування деякі компанії  просувають роботу в сфері мережевого маркетингу.

Професія маркетолог передбачає наявність великих знань, не тільки маркетингу, але і в економіці, менеджменті, психології. Відкриті вакансії , як правило закриваються протягом 3-4 тижнів, але практика показує, що досвідчених фахівців в 2 рази менше ніж вакансій.