Загальна характеристика професії

       Менеджер - висококваліфікований спеціаліст з організації управління і одна з найбільш популярних професій на сьогоднішній день. Це професіонал найвищої кваліфікації в сфері уп­равління економікою, який відмінно роз­бирається в правових і господарських справах, здатний знаходити стра­тегічно точні управлінські рішення в найскладніших обставинах.        

       Менеджер повинен уміти ставити мету, ро­зуміти і адекватно оцінювати себе та інших людей, правильно розподіляти свій час, своєчасно і оптимально приймати рішення, активно діяти, знімати стреси та ін.

      Головна мета роботи менеджера полягає у забезпеченні виконання роботи конкретними людьми, перетворенні ресурсів у вигляді матеріалів, технологій, інформації в бажаний прибуток, який отримає фірма.

      Розвиток ринку приводить до створення десятків сотень дрібних та се­редніх підприємств і господарських організацій, основу яких складає діяльність менеджера. Тому потреба в спеціалістах цього фаху буде постійно збільшуватися. Є широкі можливості зайнят­тя підприємницькою діяльністю,  зможе працювати брокером, маркетологом, соціологом, дилером тощо. 

Зміст праці:

      Планування і прогнозування діяльності підприємства (фірми, організації); управління трудовими ресурсами; регулювання відносин між працівниками і підприємствами; оцінка роботи структурного підрозділу і здібностей кожного працівника; організація добору, підготовки і розміщення кадрів; правове забезпечення проведення організаційно-економічної політики, вільного наймання; впровадження передової інформаційної технології, прийняття самостійних, нестандартних рішень.

Повинен знати:

  • законодавчі акти, постанови і розпорядження, що стосуються підприємницької діяльності та організації бізнесу;
  • порядок розробки бізнес-планів, перспективних та поточних планів підвищення ефективності бізнесу;
  • технології конкретного підприємства;
  • технічні характеристики продукції, що випускається;
  • технічні засоби управління;
  • методи господарювання та управління підприємством в умовах ринкової економіки.
  • основи економіки;
  • основи фінансів;
  • основи маркетингу;
  • основи бухгалтерії;
  • основи психології;
  • основи ділового адміністрування;
  • організацію і управління виробництвом.

Повинен уміти:

  • здійснювати планування і прогнозування діяльності фірми, підприємства;
  • розробляти заходи з постійного вдосконалення системи управління бізнесом;
  • аналізувати стан та виявляти причини недоліків діючих систем управління;
  • здійснювати заходи щодо ліквідації недоліків;
  • виділяти головні цілі діяльності і шляхи досягнення поставленої мети;
  • працювати з людьми і організовувати їх діяльність;
  • управляти собою;
  • свідомо йти на обдуманий ризик;
  • приймати нестандартні рішення.

Менеджерам доведеться сприяти переорієнтації та структурній перебу­дові економіки відповідно до нових уявлень і вимог, а це можливо тільки в тому випадку, якщо на чолі сучасної фінансово-господарської діяльності стоїть висококваліфікований менед­жер, який вільно орієнтується в ринко­вих лабіринтах.

Вимоги професії до індивідуально-психологічних особливостей людини:

      Професійна діяльність менеджера відбувається в умовах нестійкого середовища, він постійно зайнятий аналізом ситуації і прогнозуванням, визначенням ступеню ризику. Тому більше до цієї професії підходять люди з помірно сильною і рухливою нервовою системою. Людині мають бути притаманні:

  • аналітичний і творчий склад розуму;
  • широкий кругозір;
  • добре розвинений невербальний інтелект;
  • висока загальна культура.

Для успішної організаторської діяльності менеджеру необхідні наступні якості, властивості та здібності: 

  • практичність розуму (здатність застосовувати знання, життєвий досвід у різних ситуаціях);
  • комунікативність;
  • глибина розуму (здібність доходити до сутності явищ, бачити їх причи­ни, наслідки, виз­начати головне);
  • актуальність;
  • наполегливість;
  • самовладання;
  • організаторське відчуття (здатність менеджера швидко   вникати в психологію іншої людини, легко визначати, на що здатний  працівник, легко вловлювати зміни у взаємовідносинах у колективі, вміло групувати людей залежно від їх симпатій і антипатій).

Медичні протипоказання:

  • Захворювання, пов’язані з порушенням психіки.