Старт успішної роботи та реалізації людини в конкретній компанії починається саме зі співбесіди, а тому ця подія має пройти вдало. Під час зустрічі роботодавець оцінює не тільки професійний досвід кандидата, а і soft skills (універсальні непрофесійні якості) людини. Щоб шанс отримати роботу був вищим, варто знати про можливі помилки та вміти їх уникати.

Запізнюєтесь

Запізнення – це популярна помилка, яка може викреслити вас зі списку ідеальних кандидатів, а у багатьох випадках сприймається ще і як неповага. Навички тайм-менеджменту потрібні кожному працівнику на будь-якому робочому місці, а спізнення на важливу співбесіду – це перший мінус у блокноті вашого рекрутера.

Невідповідний зовнішній вигляд

Співбесіда відбудеться в кабінеті рекрутера чи на платформі? Неважливо у якому форматі, головне пам’ятати, що це ділова зустріч, тому вигляд має бути відповідний. Спортивний костюм чи «домашнє» не додадуть балів вашому рейтингу.

Зовнішність – це наступна після резюме візитна картка кандидата та ще один індикатор для рекрутера. Те, як ви виглядаєте на співбесіді, може показати, наскільки для вас важливе це потенційне місце роботи.

«Я ідеальний кандидат!»

Часто рекрутери питають про негативні риси характеру кандидата. Намагайтеся не сприймати питання про недоліки як спробу викрити чи осудити вас.

Компаніям важливо наймати працівників з прозорими намірами, а тому слід чесно розповідати про себе. Людина, яка не вміє вбачати в собі недоліки, навряд чи гармонійно впишеться в колектив. Спеціаліст запитує вас з метою дізнатися, чи об’єктивно ви оцінюєте себе та чи схильні до неправди..

Перед співбесідою подумайте про те, у чому ви дійсно вбачаєте свої сильні та слабкі сторони й запишіть, щоб не забути.

Навіть не відкриваєте сайт компанії

Підготовка до співбесіди включає вміння презентувати себе як гарного фахівця. Потрібно легко оперувати інформацією, яка зазначена в резюме, вміти чітко відповісти про навчання чи професійні навички. Проте рекрутери звертають увагу на кандидатів, які додатково цікавляться інформацією про підприємство, на якому планують працювати.

Ви маєте розуміти чим можете бути корисним на новому робочому місці, а це складно зробити, якщо уявлення не маєте про майбутнього роботодавця. Чудово, що зараз можна багато корисного дізнатись на сайті компанії. Не забувайте про це.

У вас уже є робота

Не проінформувати рекрутера про те, що ви вже працюєте, є доволі грубою помилкою. Це негативно впливає не лише на робочий процес і дедлайни, а й на ментальне та фізичне здоров’я. Роботодавець не знатиме про те, що на ваших плечах подвійне навантаження, тому вимагатиме повноцінної відданості.

Саме в цьому питанні слід бути відвертим із рекрутером, щоб побудувати ефективний графік роботи без ризиків та перевантажень.

Зайва балакучість

Завдання рекрутера на співбесіді – побачити ваші професійні плюси та мінуси. Особисте життя, дитинство, повсякденні ритуали та розповідь про недоліки попереднього роботодавця не дадуть спеціалісту побачити в вас кращого кандидата. Навпаки, довгі думи про особисте й відверте можуть відштовхнути увагу рекрутера від вашої кандидатури.

Тому запам’ятайте:

  • уважно слухайте запитання рекрутера;
  • робіть невеличкі паузи перед відповіддю, щоб подумати та грамотно відповісти;
  • уникайте загальної відвертості та глибинних переживань;
  • говоріть лише те, що представить вас як спеціаліста та частину колективу.

Не ставите запитань

Пам’ятайте, співбесіда – це діалог, а не допит. Тому, якщо ви не ставите питань роботодавцю/рекрутеру – може скластися враження, що ви не зацікавлені працювати в цій компанії.

Це також може вказувати на те, що людина не приклала зусиль, щоб зробити хоча б невелике дослідження перед тим, як прийти.

Приводите з собою групу підтримки

Чудово, коли є люди, які турбуються і переживають за нас, але не варто з ними приходити на співбесіду. Ділова зустріч має показати ваш професіоналізм, самостійність, впевненість. Навряд чи мама на сусідньому стільчику підтвердить ці якості.

Якщо з будь-якої причини батьки чи друзі йдуть з вами, попросіть їх почекати на вулиці чи в сусідньому кафе, поки ви не закінчите.

Переслідуєте персонал

В кожній компанії процедура прийому нових працівників відрізняється. Спитайте у рекрутера, коли можна дізнатись про результати зустрічі.

Не варто вимагати відповіді одразу чи нав’язливо дзвонити по декілька разів на день.

Пам’ятайте, хто не помиляється – той не набуває досвіду. Не бійтеся поповнювати список помилок, щоб потім їх ніколи не повторювати. Читайте, тренуйтеся, вчіться на помилках інших – і ви обов’язково знайдете омріяне робоче місце!