Ми живемо у світі реклами, яка повсюди пропонує товари та послуги: бігборди, листівки, інтернет, телебачення тощо. Складно від неї заховатись, часто вона недоречна, несвоєчасна та нав’язлива. Компанії витрачають мільйони на презентацію своїх товарів, а отримують роздратованих потенціальних клієнтів замість реальних продажів.

Тому і з’явились професіонали, які в соціальних мережах займаються налаштуванням, веденням та оптимізацією реклами, що спрямована на конкретну цільову аудиторію.

Таргетолог – це спеціаліст, головним завданням якого є збільшення продажів та привернення уваги користувачів до торговельної пропозиції. Таргетологи разом із маркетологами та SMM-менеджерами розробляють і реалізовують платні кампанії у Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Twitter, YouTube та інших соціальних мережах.

Таргетолог відсіює нецільових користувачів, тим самим економить рекламний бюджет та просуває бренд серед тих, кому це дійсно цікаво. Результат роботи таргетолога помітний майже одразу, тому в якісній таргетованій рекламі зацікавлені як дрібні бізнесмени, так і власники великих корпорацій.

Основні обов’язки таргетолога: аналіз продукту та формування унікальної торговельної пропозиції; пошук, сортування та дослідження цільової аудиторії; розробка ефективної стратегії у соціальних мережах; створення рекламних креативів, що включає дизайн зображень і написання текстів; запуск та оптимізація оголошень; планування бюджету рекламної кампанії; формування звітів для керівництва чи замовника тощо.

За рівнем кваліфікації існує певна градація таргетологів, яка впливає на рівень заробітної плати працівника.

Junior – початківець, який уже має декілька кейсів, може самостійно налаштовувати та коригувати показ креативів, але його досвід не є достатнім для повноцінного аналізу ефективності рекламних кампаній.

Middle – спеціаліст із портфоліо, який самостійно може виконувати і маркетингові, і технічних завдання, а також будувати та втілювати у життя стратегії кампаній для різних сфер бізнесу.

Senior – досвідчений таргетолог, який володіє багатьма інструментами платної реклами у соцмережах та вміє ефективно налаштовувати креативи на різних майданчиках.

Знання, навички та soft skills, які допоможуть таргетологу стати успішним:

  • вміння аналітично мислити,
  • знання інструментів та механізмів роботи соціальних мереж,
  • володіння основними поняттями і термінами маркетингу,
  • навички планування й аналітики маркетингових кампаній (SWOT, ментальні карти, аналіз бізнес-моделі),
  • вміння швидко аналізувати цільову аудиторію,
  • здатність відстежувати новинки у сфері, швидко вчитися  та легко їх впроваджувати,
  • увага до деталей, допитливий розум, терпіння,
  • мультизадачність стане перевагою.

Професія таргетолога підійде людям, які хочуть поєднувати творчість та аналітику, можуть постійно розвиватися в професії, планують своє кар’єрне зростання та мріють про гнучкий робочий графік.

Звичайно, професія має недоліки, на які слід звернути увагу: тривала робота за комп’ютером може викликати проблеми зі здоров’ям; велика конкуренція на ринку не дасть відпочивати на лаврах, постійно потрібно вчитися новому; для тих хто працює на фрілансі є додаткове завдання – пошук клієнтів.

У навчальних закладах України за цією спеціальністю не навчають. Вихід один – курси, тренінги, воркшопи, вебінари та самоосвіта. Скільки потрібно вчитися на таргетолога, залежить від обраного вами курсу. Ідеальний варіант – пройти декілька навчальних програм різних авторів та поєднувати теорію з практикою. Вагомий плюс – ступінь бакалавра у сфері маркетингу, бізнесу або комунікацій.

.