Перші ази майбутньої професії пізнаються в автошколі, де потрібно отримати теоретичні ази, практику водіння і скласти іспит на категорію «E». Для міжнародних вантажоперевезень потрібна наявність закордонного паспорта, карта для тахографа, код 95, якщо бажаєте влаштуватися в закордонну фірму. Обов’язково мати медичний огляд і стаж роботи на вантажному автомобілі не менше 3 років.
Крім цього потрібні:
- знання експедиторської документації;
- досвід водіння вантажівок з причепом на великі відстані;
- загальний стаж безаварійного водіння протягом 5 років;
- водійські права з відкритою категорією «C» і «E».
Обов’язки далекобійника
Вчорашні школярі перед оформленням документів в автошколу бажають знати все про далекобійників, щоб чітко уявляти обов’язки. Ось короткий перелік умінь і навичок, які потрібні водієві в далекій дорозі:
- Правила перевезення вантажів зі складу до замовника.
- Виконання ремонту різної складності в дорозі.
- Заправка паливом на АЗС.
- Знання в області здійснення вантажно-розвантажувальних робіт.
- Уміння суворо дотримуватися графіка пересування.
- Навички в заповненні документації.
Професія далекобійника сповнена небезпек, тому що на дорогах можливі напади бандитів, особливо коли в причепі знаходиться цінне обладнання або побутові товари. Як правило, всі водії відправляються в далеку дорогу з напарником, який допоможе з ремонтом, та й удвох захистити вантаж легше.
Кому подобається ця професія
Професія далекобійник — це робота для людей, які люблять потужні тягачі та романтику далеких мандрівок, не бояться труднощів, негараздів під час переїзду. Їх не лякає зміна клімату і відсутність нормальних умов життя, а в технічних нюансах великовантажної машини вони розбираються не гірше професійних слюсарів.
Стати водієм великовантажного транспортного засобу може будь-який автомобіліст, але потрібно морально бути готовим до довгої розлуки з родиною, мати міцні нерви, щоб правильно спілкуватися з інспекторами поліції та співробітниками митних терміналів.
Плюси та мінуси
До позитивних факторів професії відносяться:
- Фінанси. Навіть в умовах економічної кризи попит на водіїв для перевезення вантажів не знижується.
- Дорожня романтика. Дороги повсюдно набувають гарне покриття, надається можливість наочно вивчити географію не лише України, але й інших країн.
- Взаємовиручка. Далекобійники — спільнота згуртована, тому завжди готова прийти на допомогу товаришеві який потрапив у біду. В цьому середовищі головна заповідь — сьогодні ти допоміг, завтра тебе не залишать в біді.
- Свій бізнес. Деякі водії купують тягач, що був у вжитку, і самостійно виконують перевезення в компаніях, у яких не вистачає рухомого складу, але є в наявності власні напівпричепи.
На жаль, як у кожної професії, є і мінуси:
- Довга розлука з сім’єю. Дороги України мають велику протяжність, тому потрібно бути готовим до далеких перегонів і обмеженим умовами побуту водія великовантажного авто.
- Несправність. В дорозі може статися відмова обладнання, тому потрібно знати матеріальну частину і вміти ефективно виконувати ремонтні роботи в стислі терміни, особливо в умовах зимових холодів.
- Терміни доставлення. Водіям доводиться перевозити різні вантажі, які через кліматичні умови можуть втратити товарний вигляд, а дороги постійно завантажені, особливо в літній період у напрямку на південь країни, коли кожен другий автолюбитель відправляється у відпустку на особистому транспорті.
- Обережність. Коли за спиною багатотонний причіп, то фура їде повільно, особливо на дорогах в горах, тому швидкість — це не для досвідченого водія. Лихачі присутні постійно на всіх дорогах, але дуже часто — на боці в кюветі.
- Підступність сну. При проходженні по прямій, як стріла, трасі водія будь-якого транспорту підстерігає сонливість. Рятує кава та постійний самоконтроль, але втома бере своє і краще зробити зупинку, ніж заснути за кермом.